Translate

2010-07-15

Bolivija: Rure, Trinidad, Titikaka

Atsiprasome, bet buvome labai jau toli nuo civilizacijos. Taigi visko daug ir iskart:

Rurrenabaque

Pailsejom LaPaze savaitele pasiplanavom pamiegojom ir i kelia, O kelias nejuokingas 20 valandu kratymosi kalnu serpantinu zvyrkeliaias i dziungliu guduma. Vairuotojas tradiciskai - Sumacheris. Gavom ir vaizdu ir adrenalino ir kaulu bei vidaus organu atmusimo. Bet viskas gerai kas gerai baigiasi, o dar geriau kai prasideda. Pats Rure miestelis mega turistinis ir isikures prie vieno is ispudingiausiu Pietu Amerikos Madidi nac.parko

Pampas.
Kaip jau mums iprasta perbegome visus turu operatorius ir rade priimtina kaina pasileidome gaudyti ispudziu trim dienom. Po dvieju valandu pasikratymo dulkiu keliu dzipe (lyg 20 val autobuse buvo maza) atvykome prie Beni upes ir buvome isodinti i ilga motorine kanoja. Beje labai pasiseke su gidu indenu, kuris daug zinojo, buvo malonus, komunikabilus ir darugiskas gamtai (gana reta cia). Taigi plaukimo tik pradzia, o ziu, gi ne koks rastas o kaimanas guli krante ir akytem mus stebi bei koja nukasti taiko (siaip saugu). Priziurejom gyvuliuku: kaimanu, kapibaru (Wera), vezliu, bezdzioniu, baubianciuju bezdzioniu, ruzavuju delfinu ir begales berlenkokiu pauksciu, kurie visai nebailus ir panasu meiliaia pozuoja. Po triju valandu prasiplaukimo atvykom i dziungliu namelius ant pastoliu su siaudiniais stogais, hamakais ir moskitu tinkleliais ant lovu. Nuleidom saule ir migt. O kaimanu akys stebi (zr.foto)
Ryte pazadinti baubianciu bezdzioniu, papusryciavom ir isplaukem ieskoti delfinu, o kai radom su jais dar ir paplaukiojom, kaip suprantate tuo pat metu papalaukiojom ir su kaimanais bei triju rusiu piranijom. Kojos dar vietoj :) bet kiek strioko buvo kai kazkokia saka po vandeniu kliudziau - nejauku vienok. Ta pat diena, po pietu, su bezdzionelem, kurios vis taikesi nuvogt ka nuo stalo, isplaukem i piraniju zvejyba. Deja bet mums nepavyko, bet buvo pagauta pora mazuliu dantytuju. O, ypac Agnytei, linksmas buvo kitos dienos pasibraidymas dvokiancioje juodoj pelkej ieskant Anakondos, ir nors sake, kad tikimybe maza - is tikro viena radom, tiesa ne didele tik kokiu 2m ilgio. Grazi ir labai spindi sauleje, ypac kai beveik per tarpkoji slaiuzia :)
Taigi Pampas turas ispudingas ir dar malonesnis nes karsta ir ne 4000 m altitude.

Trinidad

Grize is Pampas nuvykom i LasPuentes, is kur planavom 10 dienu leta praplaukima barza per dziungles, bet deja pralaukus pusdieni kapitono suzinojom, kad vanduo nusekes ir nieko is to nebus. Teko susitranzuoti sunkvezimi iki Trinidad (vaziavom nakti ant stogo - weee). Trinidade leidome sau pasimegauti kelias dienas kepinancia dziungliu saule ir patraukeme atgai i La Paz, bet linksmumas cia tik prasidejo. Juk minejome kad buvom toli nuo civilizacijos :)
Kelione atgal sutrumpintai: ta dien kai nuejom pirkt bilieto i La Paz tokio isvis nebuvo (neaisku kur dedasi atvyke autobusai), taigi nusipirkom kitadienai i SanBorja, isvykimo diena pradejo lyti ir vairuotojas atsisake vaziuoti, bet vakarop buvo ikalbetas. Visa diena sedejom autobuse, o kai nuvaziavom 20 km iki upes perkelos, pasirode, kad slaitai neivaziuojami ir keltai nekelia - grizom i Trinidada. Taigi autobuse praleidom ir nakti. Kita rytpajudejom is naujo ir galop buvom perkelti i kita kranta. Slysdami ir stodami letai judejom molinga kelio kose (kartais autobusa uznesdavo iki 30 laipsniu :) ir 100 km atstuma iki SanBorja atciuozem per 8 valandas. Ten tikejomes auto i La Paz, bet kur tau, tik po 3 dienu. Taigi naktiniu mikriuku isjudejom i Yucumani (kur turetu buti kiti auto). Atvyke tesuzinojom, kad autobusai buna, bet kada ir kaip neaisku - grafiku nera. Pernakvojom ir kitdien laukeme su viltimi. Galiausiaia net pavyko nusipirkti bilieta, bet i velaiusia is triju, zinoma neaisku kada isvyksianti. Isvykom pries temstant ir po pakartotinio naktinio pasikratymo ryte buvom La Paz. Taigi Bolivija jums ne juokas - 240 km kelione gali ramiausiai trukti 3 paras (musu laimei nustojo lyti, nes galejo trukt ir amzinai)

Copacobana

Tik atvyke i La Paz (po 3 paru keliones) begtute iki stoties gaudyti auto i Copacobana. Suzinojom, kad autobusas isvyko pries 5 minutes, bet buvom operatyviai isodinti i taksa ir nuvezti i musu laukianti autobusa ... fu.
Copacobana - Mazas jaukus, pakrantinis iki horizonto besidriekiancios Titikakos. Tik atvyke susiradom nakvyne (uz nesuvokiama 6 Lt dviem kaina) su vaizdu i ezera ir isbegome i kalnus lankyti Inku observatorijos bei teismo vietos. O vakarieniaudmi titikakos upetakiu nuleidom saule.

Saules sala (trek)

Ryte su pirmais spinduliais sokom i batus ir uzsimete kuprines pajudejom pestute 20 km iki Yampupata. Kelias vingiuojantis Titikakos krantu kalnais praeinant vietinius kaimukus. Vaizdai, o vaizdai. Jausmas kad aplinka nera tikra, o ypac ezero melynumas (kuri dar matom, kai uzsimerkiam).
Ateje i Yampupata nusisamdem irkline valtele ir buvom permesti i Saules sala prie mazos ir jaukios Pilko Kaina saules sventyklos. Legenda byloja, kad baltabarzdio dievo Viracochos valia sioje vietoje atsirado pirmieji inkai Mama Ocllo ir Manco Kapac. Apsiziureje patraukem kalnais i Yumani kaima kur nakvojom (velgi su vaizdu).
Cia dar aplankem inku laiptus, apziurejom irigacijos sistemas, bei triju sroviu saltini (senoji prasme: nevok, nemeluok, netingek). Kita ryta pasitikom saule (nelipdami is lovos) ir pajudejom 10 km Inku pramintais takais i siaurine salos dali. Kur aplankeme didesne saules sventykla Chincana, ceremoniju stala, sventus akmenis. VAIZDAI.... ir ispudziai neaprasomi (suprask patys atvaziuokit). Nusileidom iki Challapampa miestelio is kur keltu grizom i Copacobana. Taigi 30 km trekas pavyko puikiai ir nuostabiai (beje neminejom - pasivaiksciojimo aukstis apie 4000 m virs juros lygio, lengva nera)
Kita ryt pries isvykdami dar spejom pasiirstyti kajaku Titikakakos bangose.