Translate

2013-07-07

Indija

Indija mus pasitinka spalvomis, kvapais ir kanapėmis apaugusiomis pakelėmis.

Auksinė šventykla
Po dviejų mėnesių grožio mūsų kelyje, tai kažkas išskirtinai kerinčio. Šikhų pagrindinė šventykla. Apsuptas aukštų baltų sienų (pastatų) su nuostabaus grožio vartais - didelis marmuru klotas kiemas su šventu baseinu. Jo viduryje, tiltu pasiekiama, saulėje auksu tviskanti šventykla. Ore tvyro smilkalų kvapas ir skamba dainuojama nuostabi malda. Nuo grožio rieda ašara. Piligrimai meldžiasi, maudosi šventame vandenyje, plauna marmurines grindis ir sienas ar tiesiog snaudžia šešėlyje. Pačios šventyklos viduje gausu tapybos, centre maldą dainuoja penki šventikai mušdami būgnus ir grodami rankiniais vargonėliais. Antrame aukšte didžiulę šventąją knygą skaito kitas šventikas. O nuo stogo, žaižaruojančio auksu, atsiveria dar kitoks baseino vaizdas. Planą važiuoti į Dhramsalą atidedam ir susiradę viešbutį bei pasivaikščioję triukšmingame Amritsar senamiestyje grįžtame į auksinės šventyklos ramybę nuleisti saulės. Stebuklinga.
Link Dramsala
Labai žalia. Ne taip karšta ir gerokai drėgniau. Indija atrodo tvarkingesnė, derlingesnė ir turtingesnė. Kontrastas nuo Pakistano, kad vėl visur moterys. Nuostabiai ryškių spalvų sariai ir vyrų turbanai. Keliuose daug mažiau asiliukų, bet miestuose pilna lėtų dviračių ir velorikšų. Autobusų vairuotojai tokie pat patrakę. Karvės eina ir guli kur nori, dažnai ant kelio. Sustojus žmonės elgiasi santūriau, stebi iš toliau ir net nusisuka pagavę žvilgsnį. Tai leidžia atsipalaiduoti. Kanapė - baisi piktžolė, auga betkur, ypač šalikelėse ir stipriai kvepia važiuojant. Aukščiau kalvose šalikelėse šeimomis tupi raudonveidės beždžionės.
Dramsala (McLeod Ganj)
Dalai Lamos ir Tibeto pabėgėlių nauji namai. Sako čia visada lyja. Gyvename kalne, kur tai esi debesyje tai tarp jų. Aplankėme Tsuglagkhang šventyklos kompleksą, kur Dalai Lama dažnai skaito savo mokymus. Stebėjome budistų vienuolių debatus, argumentus teatrališkai baigiančius plojimu ar treptelėjimu. Pasukome maldos būgnus, OM MANI PADME HUM. Matėme sviesto žvakių liejimą ir kitais kasdienos darbais užsiimančius vienuolius ir vienuoles. Kaimo gatvėse pilna vyšnine spalva dėvinčių vienuolių, dreduotų baltųjų budistų piligrimų ir moterų tradiciniais Tibeto drabužiais. Jaunesnį vienuolį dažnai pamatysi internete ar su auksiniu kavinėje. Ant stogų beždžionių šeimos.
Popiet išėjime ramaus keturių valandų pasivaikščiojimo debesyse, vešliomis džiunglėmis apaugusiais kalnų šlaitais. Ramybė. Praėjome Dharamkot kaimą be kelių ir automobilių ir Bhagsu apsėstą tranzerių. Visur jogos ir meditacijos mokyklos, mažos induistų koplytėlės. Bhagsu užsukome į spalvingą Šivos šventyklą. Fasade Brahma, Šyva ir Višnu, o viduje akmeninės  kobros ir didelės stilizuotos pražiotais nasrais liūto ir krokodilo galvos. Lendant į nasrus patenki į laiptų labirintą, kuriuo mazgais ropodamas nusigauni ant stogo. Nors didesnių kaimų gatvėse triukšmas ir šiukšlės, visa atmosfera tiesiog persisunkusi ramybe.
2013/07/06 Dalai Lamos gimtadienis. Pats Dalai Lama šiuo metu Indijos pietuose skaito mokymus, kurie tiesiogiai transliuojami per TV. O čia, jo namuose nuo ryto šventė. Tsuglagkhang vienuolyne, sausakimšame žiūrovų, stebėjome skirtingų Tibeto regionų tautinius šokius ir dainas, drakono ir jaučio kostiumus dėvinčių šokėjų gąsdinimus ir tibetietišką lhamo operą. Popiet paivaikščioti piligrimų ir vienuolių taku, nužymėtu maldos vėlevėlėmis ir maldomis išraižytais akmenimis, einančiu pro kelias budistų šventyklas. Nusileidome iki Tsechokling vienuolyno įsikūrusio šlaito ramybėje ir buvome pakviesti į rytojaus punja apeigas. Tsecholing yra Lhasoje sugriauto vienuolyno kopija tremtyje. (Tibetas okupuotas 1959. Užima didele dabartinės Kinijos dalį (Tibeto žemėlapis).
 Tibetietiškas maistas nuostabus. Gamintis patiems būtų kvaila, nes gatvėje pigiau. Skanios ir sočios thukpa makaronų ir skrylių sriubos su garinta mieline tingmo duona ir mūsų mėgstamiausi momos (vegetariški ar ne, garinti arba kepti mieliniai koldūnai) su aštrutėliu padažu. Gatvėse pilna masalos prieskonių arbatos kioskelių.
Rytinės punja apeigos. Skambant gongui septyni vienuoliai renkasi į šventyklą. Mes atsisėdame jos gale. Kiekvienas išvynioja savo šventų raštų kaladę. Pradžioje pritardami būgnais ir lėkštėmis sutartinai progiesmiu kalba mantras, vėliau gerkliniu balsu skaito šventraštį (skambinantant varpeliu vienuoliai siūbuoja ir sutartine greitakalbe beria maldas). Visos apeigos trunka virš dviejų valandų. Į tarpą jaunas vienuoliukas visiems papilsto arbatos. Po punjos dar užlipame ant stogo pažiūrėti penkių vienuolių per dešimt dienų iš spalvoto smėlio padarytą mandalą. Atgal grįžtam nuostabiu retai naudojamu miško takeliu (pirma Agnės siurbėlė).

Dabar ieskome informacijos ar keliai i siaure atidaryti ir ar pravaziuojami. Labai noretume padaryti ratuka Himalajuose per Jamu, Kasmyra iki Leh.
63 dienos ir 12800 km kelyje.