Translate

2013-05-05

Pasiruošimas

Truputis techninės info apie pasiruošimus, gal kam bus įdomu, o gal kam pravers ;)

Nuo rugsėjo daug skaitėme forumų ir oficialių puslapių, rinkome informaciją apie tvarką ir galimas kliūtis bei klaidas, o nuo Naujų Metų pradėjome procesą.

Dokumentų paruošimas:
Visų pirma pradėjome nuo vizų. Mūsų planuojamam maršrutui reikia iš namų pasidaryti trijų šalių vizas- Irano, Pakistano, Indijos.
Irano viza užtruko ilgiausiai, 10 savaičių. Norint gauti vizą reikia turėti: pasą galiojanti mažiausiai 6 mėn, sveikatos draudimą, leidimo numerį vizai gauti (jį išduoda Irano kokia tai ministerija) ir 50 eurų (mokestis už vizą.) Lietuviams vizą daro artimiausias t.y. Lenkijos konsulatas, bet į jį reikia kreiptis jau su visais tvarkingais reikalingais popieriais. Leidimo numerį galima gauti tiesiai iš Irano, bet tai labai sudėtingas ir painus procesas, taigi mes, gavę rekomendacijas, kreipėmės į Olandų kelionių agentūrą Silk Road Travel, kurie už tam tikrą mokestį gavo mums numerį. Tai užtruko ilgiausiai, gavus jį kreipėmės į lenkus ir per kelias dienas gavome vizą.
Pakistano vizai reikia vėlgi paso, mokesčio ir pakvietimo iš Pakistano (užtruko 7 savaites). Pakvietimą gavome per Kamal, kuris padėjo labai labai ir vizos gavimas paparastesnis pasidarė. Jei ką visiem jį rekomenduojam ;)
Indijos viza paprasčiausia (užtruko 22 dienas),  nunešėm pasus, fiktyvius lėktuvo bilietus ir 300 lt į konsulatą Lietuvoje ir gavome vizą be jokių porblemų.

Sekantis etapas dokumentai motociklui:
Kadangi visur labai rekomenduojama, nors neaišku ar ištikrųjų reikia pasidarėme tarptautinį vairuotojo pažymėjimo vertimą, darėmės jį iš Amerikos, kadangi Lietuvoje niekas nedaro, nors turėtų. Tad jis toks ne iki galo toks, bet kritiniam atvejui tiks.
Svarbiausias dokumentas motociklui yra Carnet de Passages, t.y. kaip ir toks pasas motociklui, kuris yra įrodymas, kad mes įvažiavę su šia transporto priemone su ja ir išvažiuosime iš šalies (neparduosim, nepaliksim ar pan). Tam, kad gauti šį dokumetą reikia sumokėti užstatą, kuris priklauso nuo to koks tavo transportas. Tuo užsiima kelios agentūros, mes pasidomėję kreipėmės į vokiečių ADAC ir panašu neapasirikom, viskas aišku, paprasta, užtikrinta. Tikimės, grįžę užstatą atgausim be problemų, aišku jei viską darysim taip kaip reikia ;)

Skiepus visu turim iš praeitos kelionės, tad nereikėjo rūpintis :P
Jei kam įdomu ar reikalinga, visad prašom klausti plačiau, kaip ten kas. Bo čia taip paprastai viskas apsirašė ir skamba, o ištikro teko paplušėt 4 mėnesius kol viską gavome :))
 
***
 
Motociklo modifikacijos ilgai kelionei:
Heidenhau K60 padangos (tolimiems atstumams)
12V kištukas (su šakotuvu ir USB jungtimis aparatūros krovimui)
Šildomos rankenos
Šoniniai lankai ir
Metalinė variklio dugno apsauga
GPS laikiklis
Kailis ant sėdynės (kad nešusti)
Dėžės daiktams (rankų darbo, Vytui ačiū už aliuminio sulankstymą)
Pastiprinti dėžių laikiklių rėmai
Pasiūti priekiniai-šoniniai krepšiai
Sągtys kuprinei ant bako tvirtinti
Pakeista dalis susidėvinčių detalių, kuro ir kiti filtrai, visi skysčiai. Kitas planuojamai susidėvėsinčias detales imame į kelią: stabdžių kaladėles, guolius, žvakes, tepalo filtrus, galinį amortizatorių (esamas nekaip atrodo). Atsarginių padangų neimame, tai visi laikom špygas kad kokių skylių.

Neplanuotai, tiksliau planuotai, bet dėl vėluojančio pavasario pavėluotai išlindo ir motociklo bėdos. Po poros bemiegių naktų jau buvom besusitaikantys su keliavimu kuprine ant pečių. Laimei yra žmonių  puikiai išmanančių techniką. Begalinis Ačiū Domui iš Garliavos, kad apsiėmė per sezono atidarymo darbymetį, rado ir pašalino gedimą. Važiuojame savais ratais tik jo dėka. (Ačiū Andriui už meistro rekomendavimą). Vožtuvai savo vietose, variklis kuru nebespringsta ir dar gerų patarimų kalną gavom. Ačiū